Thursday, April 14, 2011

tahun 2011 , hari khamis amat menyusahkan



selesai sudah solat asar :) peehhh agak meletih jugak. kenape aku letih? yela,pulang dari kelas EXTRA kat sekolah tadi yang menyebabkan aku letih "otak" serta badan.Hari ini hari khamis.Kalau kat belah UTARA tuh mesti dyeorg syok sgt sebab esok dyeorg cuti :) alah..sabo jelah esok hari "terakhir" persekolahan bagi minggu nih. Haih..Hari khamis yang bagi aku agak menyusahkan" lah sebab kena bawak beg berat yang dalamnya bertimbun-timbun buku-buku bagi setiap subject yang hanya memerlukan "satu masa" sahaja tuk di pelajari di dalam kelas. Bayangkan hari ini tujuh subject belajar....! memang nampak macam "remeh" jer tapi nak bawa buku each subject memang "banyak" nak mampos ! dera jer aku rase.tapi nak buat macam mane dah name pun "budak sekolah" so, nak tak nak kena pikul tanggungjawab...

Well,derrr...tadi sekolah aku tetibe buat aktiviti mini-gotong-royong yang diadakan pade pagi tadi.Aku ingatkanlah di"postpone" ade hari lain sebab gpk hem bagitau nak jalankan aktiviti tuh hari lain.Tapi..taklah "meriah" sangat bergotong-royongnyer..sape rase dirinye rajin "buat" lah "tugasnya" kalo tak merane dok melihat orang lain sibuk berajin-rajinan~.

Then,jugaklah tadi mase subject akhir iaitu PSI ( Pendidikan Syariah Islamiah ) wonderinglah jugak apesal Ustazah Z (bukan name sebenar) masuk jer kelas dengan bermuka serta berperasaan "bad mood" ( gaye macam nak cekik budak jer) wonderinglah jugak sebab kalau dia masuk kelas..mesti dengan muke dia yang chumil dan ceria selalu.Tapi tadi lain pula jadi nye~ so? banyak jugak FAKTOR - FAKTOR yang kiteorg pikirkan..antaranye~ maybe sebab tak hantar kerja rumah yang dia bagi tu, tapi maybe jugak menyebabkan dia bad mood sebab kelas tambahan yang dia ingin adekan terpakse di CANCEL kan...or maybe masalah peribadi? tapi takkan lah dia nak campur adukan masalah peribadi dengan hal-hal sekolah? btw,maybe faktor yang kukuh ialah sebab kiteornag maleh nak siap kerja sekolah yang dia beri tuh...maybe laaaa

Then..derrr..tadi jugaklah kan aku & kawan aku shyma..bercelaru fikiran kiteorng untuk menghadiri kelas PQS ( pendidikan al-quran & sunnah ) sebab kes "maleh" nak pegi tulah pasal. Tapi kalau dah hati berniat sah-sah pegi jugak kan? :) well,lepas balik dari kelas tambahan mak & ayah aku pi singgah kat pasar tani sebab nak beli barang keperluan~ yang syoknyer ayah aku parking kereta berhadapan dengan gerai ikan patin (gerai jejake A yang aku suke tuhh) hahahaha XDXDXD nak jer satu hari nty mulut aku nih berkate "bile lah nak merase makan masakan gulai tempoyak ikan patin kat restaurant dia tuh!" :)



No comments: