Saturday, March 19, 2011

orang korea menyebar virus ke malaysia!

Assalamualaikum readers :) Sebelum menyetart untuk penceritaan sebenar..aku nak ucap TAHNIAH kepada yang berjaya mengikuti dan telah berada di Bukit Jalil pada petang nih.Aku tahu korang mesti happy nak mampos! kalo boleh nak jer tempah keranda kat situ sebab tahu mesti ader orang yang Happy sampai NAK MAMPOS and terpengsan kat situ kerana dapat melihat SUPER JUNIOR yang tengah perform sekarang nih.Ya! aku happy sesangat sebab aku tak pegi ( kita kena happy jangan serlahkan ke murungan kita ). Agak terkilan..tapi nak buat macam mana..kalo lah aku pegi..tak pasal-pasal esok kuar frontpage macam gini >>>>>>>>> TEMERLOH,PAHANG: Sabtu..pada jam 6 petang gegaran berlaku di Temerloh,Pahang adalah kerana Super Junior.

(Paham tak apekah maksudnya gegaran?)
jeng..jeng~ kemarahan mak aku =.=

Dahlah~ anyway,janganlah berpatah hati kerana concert itu. ( patahh hati nihhhhhh)

Kalau dikenangkan semula atau di research semula kenapa artis-artis KOREA nih diminati ek? Adekah AURA K-POP itu sangat begitu kuat sampai majority penduduk Malaysia turut terjerumus~ huhu (akulah salah satunya) Meh kita jenguk-jenguk sebab nya~

KENAPA K-POP DIMINATI?

  • Vokal bertenaga
  • Gerak tari yang kreatif
  • Rupa paras cantik dan kacak
  • Pemakaian yang menawan
  • Gaya rambut dan aksesori
penambahan>>>>>>>sebab kecomelan terserlah~




Super Junior antara salah satu group yang terlampau femes tak terhingga~turut menpunyai rupa paras yang menawan!

SHINee turut terserlah juga :)

kehebatan BEAST boleh menarik lebih ramai peminat di Malaysia mengilai mereka (termasuk aku)


So,jeng jeng..jeng~~memang fakta~ dan betoi yang KPOP amat kuat auranya~
Seterusnya~ tanda-tanda syndrome kegilaan peminat-peminat korea~

KEGILAAN MEREKA

  • Dinding bilik tidur dipenuhi dengan poster artis Korea
  • Melanggan dan muat turun (download) lagu-lagu Korea yang mereka suka
  • Turut juga muat turun gambar-gambar terkini,scans majalah,wallpaper atau graphics yang berkaitan dengan artis Korea.
  • Melanggan CD,DVD,VCD drama-drama korea,album-album korea melalui online dari Korea.
  • Mengumpul/Menyimpan barang-barang yang berkaitan dengan Korea seperti poster,baju..etc
  • Rutin melayari website-website yang berkaitan dengan artis Korea untuk mengetahui perkembangan mereka.
  • Menghafal lirik lagu serta tarian mereka.
  • Menonton video muzik Korea yang terkini.
  • Mempelajari bahasa Korea & tulisan Hangul
  • Meniru fesyen artis Korea seperti rambut,pakaian & aksesori.
  • Tidak melepaskan peluang menyaksikan konsert mereka.
  • Melancong ke Korea
  • Impian berkahwin dengan orang Korea





konsert BEAST~ (BEAST AIRLINES)

Choi Minho antara lelaki impian aku ( nak kawen dgn dia XDXD)

salah satu CD korea yang aku beli :)


salah satu poster KPOP yang aku ada :)

Walaubagaimanapun,KPOP satu benda yang best kalo kita layan~ oleh itu..tetrylah mengenali & masuk ke dunia KPOP :)

penambahan>>>> mesti sekarang nih ramai orang menjerit melihat Super Junior~ramaikah yang pengsan??? oh?? apa khabar Donghae di sana? XD

3 comments:

cherryninie said...

ada terbaca article 2 dlm surat khbar
mmg btul

aQueciibodoh aka azLan Syah said...

fanatik sgt ngan kPoP nie.. haha.. (aku laa tu)

shela_girl said...

annyeong....

tumpang lalu.....
minat gak ngan Kpop

i follow u...