Saturday, October 30, 2010

tembak!!!!

Ding Dong~~~! Assalamualaikum! XDXD
waduh! waduh! lame gila tak update belog ini. haih..rindu teramat sesangat.Sebelum aku nak berbebel lebih panjang lebar aku nak mengatakan sesuatu bahawa~ I'm free!!!~ hahaha habis sudah exam aku ! tak sangka aku dapat tempuhinya~~~~~XDXDXD so wait n tawakal for the result~ hahaha...sakainya aku ne ( baru perasan) then,aku rasa cam tak biasa jer nak menaip-naip nie pula..zaman dulu..agak pantas as light-ning(oh tidak! english aku broken..).Disebabkan kepala otak aku ni terlalu banyak bahasa arab..so tiba lah masa untuk aku kembali fokus untuk bahasa inggeris aku yang hancor. XD Dulu aku speaking terrer lah sikit..uweeeekkk! geli ketiak aku XDXD apa-apa pun utama kan bahasa arab den melayu den inggeris...conquer 3 bahasa..hebat aku..hahaha ( berlagaknya)

Ditengah malam separuh pagi ni,terdetik hati aku nak berbelog seketika waktu.Nak lah cerita sepanjang exam yang berlangsung secara live dan tiada siaran ulangan.(yela...setahun skali).Sepanjang exam tuh..nak kata tension sangat tuh..tak lah sangat biase2 jer..bak kata org time exam buat rilek jer..semua jawapan ada dalam kepala jer..( ada ker org cakap gitu? seseda jer reka ayat sendiri).

Hari pertama exam...18/10
- Insyak & Mutala'ah & Terjemahan
haaa...ni subject yang WAJIB! LULUS!!! WAJIB tuh!!!! bapak payah gila~~~ aku rasa macam aku jawab kertas fizik jer.hahaha..cehh......tapi agak bengang laaa..aku hafal karangan bahasa arab tapi karang tuh tak masuk keluar lain..yang mirip2 laaa..so..bedal jerla!~ mampos aku kalo aku tak jawab..hancor masa depan aku gelap..tau~

Hari Kedua....19/10
- Tafsir
haih...nih pun agak killer bagi aku...tapi dapat lah aku jawab...so..nothing nk bebel pasal nie..redha jer laaaaa

Hari Ketiga...20/10
-Feqah
subject ni pasal hukum-hakam seharian hidup kita.macam solat..pose..everything laaa..haha..time jawab subject nih.agak gembirakan hati jantung aku lah ikit.Agak senang lah...hehehe

Hari Keempat...21/10
-tauhid
yang paling susah tahap giler.sume calon frustrated gila laaaaaa.......haih.....

Hari Kelima...22/10
-Hadis @ Hadith
haha....boley nak dikatakan..kacang separuh goreng~~~haha (paham x?)

Hari Keenam..26/10
- Nahu & Sorof..
haaa..yang ni KB ( kawan baik ) ngan Insyak tuh...WAJIB LULUS!!!~...

Hari Ketujuh...27/10
-Adab & Nusus
ni KOMSAS arab atau senang citer sejarah wal-history zaman Islam,syair..sastera..gitulaaaa...haih..jujur aku cakap hafal banyak kali pun sampai ko pengsan ker..keluar air mata ker..or tak sampai tak tido malam....sah-sah..ting tong jugak kepala otak..walaupun bagi nota sependek-pendeknya~ haih~~~payah nak save terus dalam otak..coz..bahasa,perkataannya..payah tuk menyebut ..yela..kata sastera~~~~haih..

Hari Kelapan..28/10
-Mantiq
Mantiq maksudnya..berfikir secara logik...agak mencabar..jugak soalannya..tao..fuhh~~~~i'm pass.answered it~

Hari Kesembilan..29/10
-Balaghah
haih....baca soalan terus jawab..hahaha...Alhamdullilah senang~~ikit~~~

29.10.10..pada pukul 11.00 am..I'm FREE~~!!!!!!!!!!!!!!
exam habis..so..pas ni terus berlayar tuk SPM ( sijil paling mudah) hahaha..XDXDXDXD
Secara jujur laaaaa..memang aku TEMBAK lah time exam...so..sekarang redha,tawakal & berdoa semoga yang TERTEMBAK tu adalah BETUL ^^



tembakkkkkk




mood:awww jum ramai2 buat gila~ JERIT!!!!!(kusut jer)

No comments: