Friday, March 12, 2010

kisah.kasut

Salam...
apabila terkenang balik kisah semalam macam lawaklah pula. (^_^)
actually kisahnya apabila kasut kesayangan Lynn itu hilang. Kasut itu juz kasut sekolah jer tapi dia sesayang sesangat.

Pagi semalam lepas jer perhimpunan,semua pelajar perempuan,di suruh berkumpul di Dewan terbuka. So,kteorg pun kumpullah.Lepas jer,cikgu babbling Aku,Zira & Lynn pun nak berambus dari dewan terbuka tu.Dengan kepale otak aku tyme tu tgk paner,poyo..tetiba pula si Lynn nie terjerit.Tersedar aku lepas tu.Aku tetibe pula terkejut.Apasal pula dengan Lynn nie?Aku & Zira agak risaulah coz dia menjerit,melalak macam kena histeria.Rupa-rupanya kasut dia itu..dipakai orang.Orang tu tersalah ambik kasut.Budak itu terambil kasut Lynn.Aiyaa....aku & Zira soallah dia.Cam tak muka budak tu?.Dia kata aku tak camlaa!Ini satu masalah! dahlah tak cam muka budak itu..haih payahlah nak cari budak tu.Then,kteorg ciloklah sepasang kasut yang mirip-mirip dengan kasut Lynn.Tapi malangnya,kasut itu bersaiz 40 manakala kasut Lynn bersaiz 42.tapi dia pakai jerlah.Kteorg pergi menuju di Kelas 4 Tarmizi .Kteorng cuba cari penyelesaian ini.Lynn tetap nak kasut dia.Buntuh aku & Zira.Macam mana nak cari,takkan kena usha sesorang sume pelajar perempuan.Penat itu!.Zira bagi idea suruh cari dekat kantin so kteorg bergeraklah ke kantin.Bolehlah nak dikatakn pelajar-pelajar Form 1 & 2 pelik tengok kteorg coz kteorg pandang kasut dyerong.Sampai kat kantin.Paner kteorg.Tak tau nak buat apa.Lynn pula cm nak nagis.Beberapa minit kemudian dengan adanya taufik wal-hidayah,Mata Lynn terpandang sepasang kasut yang agak mirip & agak lama yag dipakai oleh seorg pelajar yang mungkin ting.2.Lynn terjerit-jerit apabila dapat tau yang kasut tu kasut dia.Lynn suruh aku & Zira pergi menanyakan budak itu .Zira seorg yang berani,so dia yang menanyakan budak tu,tyme tu aku sebelah Zira,Lynn entah kemana coz aku & zira pergi kejar budak itu.Aku dah lupa apa yang zira cakap tapi ayatnya memang rasa mengamcamlah bagi aku.^^ *good zira!.Tyme tu memang rase malu pun ader.Lynn pula ntah kemana,nak cari bukti mmg payah.Tyme budak tu blah,aku & zira tyme tu nak panggil Lynn.Haih.Lari pula budak tu,hilan pula Lynn nie.Lepas jumpa Lynn,kteorg bawa Lynn pergi jumpa & cakap & berterus-terang dengan budak itu.Dia macam nak tak nak jer.tapi aku & Zira paksa dia.So,pergilah jumpa budak itu balik.Malu still terasa tapi biarlah janji masalah dapat selesai sudah.Lynn pun berkomunikasi dengan budak itu pasal kasut.babbling punyer babbling.Masalah selesai.Solve problem accepted (macam sains lah pula)Haha.itulah kisahnya,Lynn pun kembali happy termasuk aku & zira. ^^


mood:fuhh ingin menyatakan yang saya sungguh lega

No comments: